Kør med reklame og få elbilen til halv pris

3

Mini-leasing: Nyt koncept presser elbil-leje ned på 1.500 kr. per måned – men så skal du også agere kørende reklame-søjle.

Biludlejningsfirmaet Avis er klar med et nyt koncept, der presser månedsprisen for at leje mellemklasse elbilen Nissan Leaf ned i blot 1.500 kr. Kun udgifter til opladning kommer oveni. Det skriver finans.dk.

Den lave pris får man kun, hvis man accepterer at køre rundt med reklamer på siden.

”Vi mener, at 1.500 kr. er et rigtigt godt tilbud. Skal man selv holde elbil med forsikringer og andre udgifter, så kan det godt løbe op i 5-6.000 kr.,” siger Avis’ adm. direktør Kasper Gjedsted til finans.dk.

Hos bilhandelspladsen Bilbasen.dk er analytiker Jan Lang ikke i tvivl om, at det er et godt tilbud. Udgifterne til Avis’ Nissan Leaf-tilbud svarer til en kilometerpris på 60 øre, og det er meget lavere, end han har set tidligere.

Det sprænger mig bekendt rammerne for, hvad vi tidligere har set. Det er halv pris i forhold til omkostningerne på nye biler af den mindste og billigste slags, og det er en tredjedel af prisen i forhold til biler, der kan sammenlignes med en Leaf,” siger Jan Lang.

Det hidtil laveste, han har set i markedet er Peugeot 108, som tidligere kunne købes til en pris, der bragte kilometeromkostningerne ned i 1,15 kr.

”Hvis man er villig til at blive set i en sammenhæng med de virksomheder, der reklamerer, så er det et godt tilbud. Det passer godt til danskerne, der er gode til at sikre en god økonomi i bilerne,” vurderer Jan Lang.

Den lave pris kan tilbydes, fordi virksomheder eller andre køber reklame på bilerne for 2.000 kr. om måneden. Det beløb bliver trukket direkte fra den regning, som forbrugeren skal betale.

Avis har allerede aftaler med energivirksomheden Eon, der har en klar interesse i at udbrede de strømfodrede biler, men også banken Santander, der hører til blandt de førende på bilfinansiering herhjemme, har indgået en aftale.

Lejeaftaler kan indgås på månedsbasis
Virksomhederne kan selv vælge at benytte bilerne – eksempelvis til kunder eller ansatte. De kan også lade Avis om at stå for at finde lejere, så bilerne kommer ud at køre, og reklamerne bliver eksponeret.

”Det er bestemt ikke noget problem. Et af selskaberne bad os finde en kunde. Det tog 10 minutter,” fortæller Kasper Gjedsted.

Han har aktuelt sendt mere end 50 reklame-finansierede elbiler på gaden, men allerede til sommer forventer han at have 200 af slagsen på gaden.

Og at dømme ud fra den foreløbige interesse, forventer Avis, at der bliver rift om lejeaftalerne, som kan opsiges fra måned til måned.

Læs også: Biludlejere satser på elbiler

[email protected]

3 KOMMENTARER

      • Ja undskyld jeg sådan lige blander mig, men jeg blev jo også tændt på dette tilbud, specielt når man finder det via søgemaskinen, så mon ikke det så er på tide at få det opslag slettet?
        Du må da indrømme, at det er en skidt reklame for jer, min første tanke var useriøs, rodet og ligegyldighed, så mange andre vil sikkert tænke det samme.
        Jeg har selv haft butik, og sådan noget her er jo ikke lige det, der fremmer dit salg, så ja, jow, det var som alt fra mig, og så vil jeg ellers søge videre efter noget sikkert 😉 God sommer og good luck med din rodede forretning.

        Venlig hilsen
        Per

Skriv en kommentar

Indtast venligst din kommentar!
Din kommentar afventer moderation