Megane – nu med større pariser-popo

Renault løfter sløret for stationcar-udgaven af Megane. Angiveligt får Sports Tourer klassens længste bagagerum.

Normalt plejer Skoda at sætte sig tungt på titlen ‘største bagagerum’ i alle de bilklasser, det tjekkiske mærke optræder i. Men nu får ellers rekord-rummelige Skoda Octavia Combi tilsyneladende konkurrence: Ifølge Renault har den nye Megane Sports Tourer – Renault’sk for stationcar – nemlig klassens længste bagagerum. Om det så kan oversættes til klassens mest rummelige bagagerum melder den usædvanligt kortfattede pressemeddelelse desværre ikke noget om.

Renault slipper også kun to billeder af den ellers velskabte Sports Tourer løs på nettet her otte dage før den officielle verdenspremiere på biludstillingen i Geneve. Så lad os dvæle lidt ved designet, der cementerer designchef Laurens van den Ackers nærmest Audi-lignende strategi med at skabe et letgenkendeligt formsprog på tværs af alle Renault-modeller.

De store fælge og aggressive luftindtag på bilen her følger med GT-udgaven med 205 hk.
De store fælge og aggressive luftindtag på bilen her følger med GT-udgaven med 205 hk.

Små detaljer gør en forskel
Sammenlignet med den femdørs hatchback udgave af Megane, der får dansk premiere i begyndelsen af marts, er der dog små, subtile forskelle: Sports Tourer har et par frække detaljer som kromlisten, der løber hen under sideruderne inden den knækker op mod taget og et mørkt felt på de bagerste c-stolper, der giver indtryk af, at bagruden drejer rundt om siden. Større baglygter er også et særkende for Megane Sports Tourer.

Sports Tourer er langt den vigtigste version af Megane. Også i Danmark vælger næsten alle kunder stationcar-udgaven, men de må væbne sig med tålmodighed lidt endnu. Mens hatchbacken kan købes fra begyndelsen af marts, kommer Megane Sports Tourer først til Danmark i løbet af efteråret.

Læs også: Ny Renault Megane presser prisen

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here