Fransk lagersalg har givet pote

captur
Renault har mod forventning solgt flere biler under coronakrisen. Hjulpet af åbne showrooms og dag-til-dag levering er salget steget 10 procent.

Mens andre mærker har haft et faldende salg af nye biler i marts og april på grund af coronakrisen og den usikkerhed i samfundet, den har skabt, så har franske Renault klaret sig godt. Faktisk er salget steget.

I marts og april har de danske forhandlere solgt 10 procent flere biler end i de samme måneder sidste år, oplyser Renault i en pressemeddelelse.

Det er der flere forklaringer på.

For det første besluttede man hos Renault at holde åbent hos forhandlerne, mens man fulgte myndighedernes retningslinjer. Det viste sig at være en god ide. For pludselig kunne man som kunde opleve at have hele show-roomet for sig selv – og sælgerens fulde opmærksomhed – og tage sig tid til at se og prøve det, man ville.

Kombineret med brugen af digitale hjælpemidler, specielle leveringer og adgang til rådgivning på næsten alle døgnets tidspunkter har det holdt gang i forretningen. 

Mange biler på lager

Desuden har Renault været i den heldige situation, at der har været godt med biler tilgængelige på forhandlernes lagre. En forudsætning for salget i en tid, hvor bilfabrikkerne var lukket og tilgang til ny produktion var usikker. Det forklarer den danske Renault-importør og fremhæver, at mange kunderådgivere har været gode til at kontakte kunderne og sige tingene, som de var.

”Hvis fx en kunde har bestilt en bil med en navigation og i en flot rød farve, som først produceres, når fabrikkerne åbner igen, så har sælgeren i stedet kunne tilbyde kunden en lagerbil næsten magen til. Måske i en anden farve eller med lidt andet eller mere udstyr. På den måde har forretningerne faktisk fungeret og vi har kunnet levere biler næsten fra dag til dag i en periode, hvor man ellers hører, at alting er gået i stå.” Sådan lyder forklaringen fra Sales & Deployment Manager hos Renault Danmark Rikke Waltz.

Og nu er produktionen på Renault og Dacia´s fabrikker så småt i gang igen. Det samme gælder for mange andre bilmærker, så overgangen til ’normale tilstande’ forventes at blive ret glidende.

Det er især de nye udgaver af minibilen Renault Clio og SUV’en i samme størrelse, Captur (billedet), som har solgt godt i marts og april.

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here