Her er priserne på Alfa Giulia

Diesel-udgaver og topmodellen med over 500 benzin-heste har fået dansk prisskilt på – billigste Giulia skal koste 475.000 kr.

Den nye Alfa Romeo Giulia har allerede begejstret motorpressen, og vi gætter på at mange danske ‘alfisti’ nok er tæt på at sprænge i luften af forventning til Alfa Romeos nye bud i firmabilsklassen.

Midt i spændingen er de danske priser endelig klar for dieselversionerne, og landets Alfa Romeo forhandlere har ordresedlerne klar til at tage imod bestillinger på bilen, der forventes at lande herhjemme til september.
Lad os bare få udløst spændingen med det samme (priser ekskl. lev.):

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 150 hk: 475.000 kr.

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 hk Aut.:  545.000 kr.

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 hk Aut. Super: 575.000 kr.

Den heftige topmodel Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio med 510 hk er også er på det danske program; har du 1.395.000 kr. kan den blive din med danske plader på.

Nye, lette motorer
Dieselmotorerne i Alfa Romeo Giulia er helt nye, fremstillet i aluminium og udstyret med balanceaksler for vibrationsfri gang. Den 150 hestes diesel leveres med 6-trins manuel gearkasse, mens udgaven med 180 hk leveres med en ny 8-trins automatgearkasse. De to har et maksimalt drejningsmoment på henholdsvis 380 Nm ved 1.500 omdrejninger i minuttet og 450 Nm ved 1.750 omdrejninger i minuttet. Takket være lav vægt og luftmodstand accelerer selv den mindste dieselmotor fra 0-100 km/t på blot 8,4 sekunder og har en tophastighed på 220 km/t.

Uanset hvilken Giulia du vælger, får du ifølge Alfa-folkene selv en bil, som er indbegrebet af fabrikkens nye motto ‘meccanica delle emozioni’, der i praksis betyder karakteristisk italiensk design, baghjulstræk, unikke tekniske løsninger, lav vægt med en perfekt 50/50 vægtfordeling og det bedste ‘vægt-til-ydelsesforhold’ i klassen.

For at holde vægten nede på Alfa Romeo Giulia er der brugt ultralette materialer overalt. For eksempel har man valgt kulfiber til kardanakslen og aluminium til motorer, affjedring og flere karrosseridele såsom skærme og motorhjelm. Udstyret med en 2,2 liters dieselmotor med 150 hk har Giulia en vægt på blot 1.374 kilo.

Til sammenligning vejede den udgåede Alfa Romeo 159 – Alfas tidligere bud i firmabilsklassen – cirka 1.600 kilo i køreklar vægt med en 2.0 JTDm dieselmotor.

Fokus på køreegenskaber
Både den reducerede vægt og en avanceret undervogn giver forhåbninger om, at den nye Giulia kører langt bedre end sin tungere forgænger. I hvert fald lægger affjedringen på papiret op til sjove og dynamiske køreegenskaber. På baghjulene, som også er den trækkende aksel lige som på fx BMW 320-serie, findes en multilink-løsning. Forrest har ingeniørerne udviklet en ny avanceret affjedring, der ifølge pressematerialet holder konstant styr på fjederbenets vinkel og kan tackle kraftig acceleration i alle retninger. Det skulle give Alfa Romeo Giulia et direkte styretøj med masser af respons til føreren.

Det giver køreglæde – Alfa Romeos oprindelige DNA. som også er intakt i fx Giulietta.

Apropos DNA, så har Giulia en fornyet udgave af Alfas DNA-system, som tilpasser bilens dynamiske egenskaber alt efter førerens valg: Dynamic, Natural eller Advanced Efficient – hvor sidstnævnte er en ny funktion med fokus på at optimere brændstofforbruget. Derudover er der en Race-funktion i den vilde Quadrifoglio-version.

På sikkerhedsfronten er automatisk nødbremse og vejbaneassistent standardudstyr.

Udover de her nævnte versioner udvides Alfa Romeo Giulia modelprogrammet snarest med en helt ny 200 hestes benzinmotor, oplyser den danske importør.

Beskatningsgrundlaget som firmabil offentliggøres senere.

FAKTA: Vigtigste standardudstyr Giulia

  • 16″ alu-fælge
  • To-zone klimaanlæg
  • Regn- og lyssensor
  • Cruise control
  • Tågelygter for
  • Læderrat med startknap
  • 3,5″ TFT farveskærm i instrumenterne.
  • Alfa DNA system
  • Alfa Connect infotainment med 6,5″ skærm, Bluetooth og 8 højtalere
  • Forward Collision Warning og AEB nødbremse
  • Lane departure warning
  • IBS bremsesystem
  • Kardanaksel i kulfiber
  • Skærme og døre i aluminium

 

Giulia Super har derudover

  • Indtræk i dellæder
  • Aluminium-dørlister
  • Mulighed for to-farvet instrumentbord (sort, natur eller rød)
  • Dobbelt afgang på udstødning

 

Alfa Romeo Giulia Q har som standardudstyr:

  • 19″ alu-fælge
  • Sortlakerede bremsekalibre
  • Xenonlygter med AFS kurvelys og forlygtespulere
  • 2xdobbelt udstødning
  • Parkeringssensor for og bag
  • Rød startknap på rattet – samt keyless go
  • El-indklapbare sidespejle med lysdæmpning
  • Bakkamera
  • Læder/Alcantara sportssæder
  • 7″ TFT display i instrumenterne
  • Kulfiber-indsatse på instrumentbord
  • Kulfiber-hækspoiler
  • Læder på instrumentbord og dørpaneler
  • Active Aero – aktiv front spoiler
  • Alfa DNA med Race funktion
  • Alfa Active suspension
  • Alfa Chassis Domain Control
  • Alfa Active Torque Vectoring
  • Tag og motorhjelm i kulfiber

 

Læs også: Skønne Giulia skal redde Alfa

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here