Privatleasing: Bedste tilbud i Golf-klassen

0
PRIVATLEASING: Golf-klassen Udgående modeller er altid særligt billige – lige nu gælder det Skoda Octavia og Seat Leon. Men man skal være hurtig.

2.595 kroner om måneden er prisen for at privatlease den rummelige spanske folkevogn, Seat Leon stationcar, kaldet Sportstourer. Ganske vist er det den model, der snart udgår, men Leon er en glimrende bil – Volkswagen-teknik hele vejen.

Det spanske kanontilbud har den fine 3-cylindrede 1-liters TSI-motor med 115 hk og Style-udstyr. Førstegangsydelsen er 4.995 kr., og over tre år bliver den månedlige leasingydelse således 2.734 kr. Opgradering til den 4-cylindrede TSI-motor med 150 hk og dobbeltkoblingsgearkassen koster 300 kr. om måneden.

Dét er billigt, ja afgjort blandt de bedste tilbud på privatleasing i Golf-klassen lige nu. Men man skal være hurtig, for modellen triller hastigt mod solnedgangen, da den nye Leon hatchback er kommet.

Man skal også slå til hurtigt, hvis man vil gøre et kup med Skoda Octavia. Den ’tjekkiske Golf’ er et andet eksempel på et super-tilbud på privatleasing i Golf-klassen. Lige nu er prisen 2.899 kroner om måneden for at privatlease en meget veludstyret og rummelig Octavia stationcar, kaldet Combi, med 1,5 liters turbobenzinmotor, 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse og Ambition-udstyr plus lidt ekstra. Førstegangsydelsen er knap 10.000 kr., og over de tre leasing-år bliver den månedlige udgift under 3.200 kr.

Billigst i den lille mellemklasse er ikke overraskende Citroën C4 Cactus, der kan fås for 2.445 kr. pr. måned plus førstegangsydelsen på knap 5.000 kr. Sydkoreanerne Hyundai og Kia er attraktive med i30 og Ceed. Oppe i den dyre ende finder vi ikke overraskende den nye VW Golf.

Golf tæt på Passat-priser

Golf 8 er en super-moderne bil med en del standardudstyr, og billigste leasingudgave har 130 hestes motor og manuel gearkasse. Men hvis man vil privatlease Golfen med den nye såkaldte mild-hybrid-udgave – 150 hk, dobbeltkoblingsgearkasse og Style-udstyr – er Golfen på nær 67 kr. om måneden lige så dyr at privatlease som den nye Passat med Business Plus-udstyr. Passaten er tilmed en stationcar.

En nærliggende konklusion er, at VWs privatleasing-priser på den nye Golf ikke blot er høje. I visse tilfælde sprænger de nok rammerne for, hvad man kan forlange for privatleasing i Golf-klassen.

Denne pointe understreges af leasingpriserne på Audi A3, BMW 1-serie og Mercedes A-Klasse. De er alle såkaldte “premium-brands” og derfor i en prisklasse for sig. Prisforskellen fra den billigste VW Golf med manuelt gear til den billigste BMW 1-serie med automatgear er dog kun 174 kr. om måneden over tre år. I alt lidt over 6.000 kr.

Oversigt over bilerne i Golf-klassen her

I denne guide har Hvilkenbil udelukkende fundet priser for privatleasing af nye biler i Golf-klassen. Erhvervsleasing, flexleasing, splitleasing, korttidsleasing, brugtleasing, og hvad der ellers findes af muligheder, er ikke en del af oversigten.

Vi tager udelukkende udgangspunkt i den billigste model for hvert mærke, og priserne er fundet via importørernes hjemmesider. Vi har altså ikke søgt priser hos private leasingudbydere.

Ønsker man mere udstyr, en kraftigere motor m.m. stiger prisen naturligvis i forhold til den billigst fundne. Her må man granske de enkelte mærkers hjemmesider for at finde lige præcis den bil, man måtte ønske. I øvrigt er det forskelligt, om metallak er inkluderet på leasingbilerne – nogle gange vil man skulle betale ekstra for at få den flottere lak.

Forudsætningerne i oversigten er en leasingperiode på 36 måneder og 15.000 årlige kilometer. Service og reparationer er inkluderet i prisen. Udgifter til kaskoforsikring, ejerafgift, dæk og brændstof er ikke inkluderet.

Savner man Honda Civic på listen, er den simple forklaring, at den pt. ikke kan privatleases. Honda oplyser, at man i begyndelsen af maj igen formodes at være klar med privatleasing.

Klik på grafikken herover for at forstørre listen over priserne på privatleasing-priserne i Golf-klassen.

De kommende dage følger oversigter over leasingpriser for den store mellemklasse/firmabilerne, små og store crossovere samt elbiler, hybrider og plug-in-hybrider.

Læs mere: Privatleasing-guide for mikro- og minibiler

[email protected]

Skriv en kommentar

Indtast venligst din kommentar!
Din kommentar afventer moderation